Tekstgrootte
BSO Visser ’t Hooft staat ingeschreven in het Landelijk Register Kinderopvang, onder nummer 133716879.
Onze BSO staat ook ingeschreven in het kinderopvangregister van gemeente Castricum. Wij moeten hiervoor aan een aantal eisen voldoen waar wij continu aan werken. De GGD controleert in opdracht van gemeente Castricum of wij voldoen aan de gestelde eisen.
De meest recente inspectierapporten van de GGD vindt u hier >>
Ons pedagogisch beleidsplan geeft weer wat u pedagogisch gezien van ons kunt en mag verwachten. Wij hebben vier pedagogische uitgangspunten. Het bieden van (emotionele) veiligheid, het bieden van de mogelijkheid tot het ontwikkelen van sociale comptenties, het bieden van de mogelijkheid tot het ontwikkelen van persoonlijke competenties en de overdracht van waarden en normen (cultuur). In het pedagogisch beleidsplan staat dit uitgebreid beschreven.
Indien ouders en/ of verzorgers een klacht hebben, kunnen zij zich wenden tot de begeleiders of de coördinator. Mocht de klacht niet naar tevredenheid zijn opgelost, dan kan contact worden opgenomen met de vertrouwenspersoon van school. Deze zal de klager verwijzen naar een van de vertrouwenspersonen van Tabijn. U vindt hierover meer informatie in de Algemene Voorwaarden (deze kunt u vinden onder Aanmelding en Kosten).
Stichting Tabijn is voor de BSO's lid van de onafhankelijke Geschillencommissie Kinderopvang. De klachtenprocedure bij deze stichting werkt als volgt:
1. Neem contact op met degene in de organisatie die met de klacht te maken heeft. Wees openhartig over uw ontevredenheid; vaak biedt een eerlijk gesprek al een oplossing.
2. Als deze eerste stap niet tot een bevredigende oplossing of antwoord leidt, richt u zich dan tot de eerstvolgende verantwoordelijke binnen de organisatie. Dat kan een coördinator zijn of een hoofd, de teamleider, de directie of het bestuur. Leg de klacht voor en vraag hem/ haar hierover een besluit te nemen.
3. Gaat uw voorkeur uit naar een onafhankelijke organisatie of bent u niet tevreden met de beslissing die de organisatie heeft genomen, richt u zich dan tot de Geschillencommissie Kinderopvang.
Bij vragen over het indienen van klachten kunt u terecht bij de leiding van uw kindercentrum of bij het secretariaat van de Geschillencommissie (bron:folder 'Regelement Geschillencommissie').