Tekstgrootte
Ons uitgangspunt Talentontwikkeling in de praktijk.
Op onze school hebben we binnen de klassen een groot aanbod in plustaken. Kinderen krijgen de instructie van een leerkracht en een gespecialiseerde onderwijsassistent. Na de instructie kunnen de kinderen in de klas zelfstandig met deze taken aan het werk. Samen met een andere Tabijnschool, de Paulusburcht, hebben wij vanaf groep 5, een eigen plusklas.
Verlengde instructie of extra instructie
Kinderen die meer instructie nodig hebben zijn ook aan het juiste adres bij ons. Wij bieden deze kinderen pre teaching en verlengde instructie aan de instructietafel. Daarbij krijgen ze aangepaste leerstof of minder verwerkingsstof aangeboden. We volgen de individuele ontwikkeling op de voet.
Eigen leerlijn
Het is mogelijk dat een leerling op een geheel eigen leerlijn werkt. Deze leerling krijgt een extra instructiemoment en een bijpassende verwerking aangeboden.
Doelgericht
In alle groepen begint iedere les met het benoemen van het leerdoel. De doelen zijn voor de kinderen zichtbaar. We stellen hoge maar haalbare doelen.
We werken allemaal aan hetzelfde doel, alleen de weg er naar toe is voor ieder kind verschillend. We leren de kinderen de relatie tussen inspanning en resultaat. De kinderen leren dat inspanning loont en wat ze daarmee kunnen bereiken. We evalueren het proces en de resultaten op een positieve wijze.